Monday, June 22, 2009

Cinta

Yang Dicintai... Yang Menyintai....
Yang Menyukai dan Disukai...

Cinta datang tanpa kita sedar... cinta pergi tanpa kita minta... Tatkala kita sunyi, pasti kita kan terfikir, kenapa kita keseorangan, sepi tanpa cinta, tanpa seseorang yg istimewa... Terdetik di hati kita perasaan cemburu, bila terlihat pasangan bahagia berpegang tangan, bermesra... Kemudian terlintas di fikiran, nasib yang tertulis pada kita... Itulah perasaan aku.... seorang insan, yang punyai kerjaya yang aku kira, sederhana, punyai rupa, yang juga sederhana, punyai aset yang tidak seberapa, tetapi jauh di benak hati aku, aku sedar hati aku masih kekurangan, kekurangan kasih sayang, cinta yang ditagih, sudah lama aku tidak merasakannya... aku hampir terlupa, bagaimanakah perasaan seorang yang bercinta, dicinta... Suatu perasaan yang ku fikir, sudah lama tidak singgah di hati ku...

Biarlah... itu sudah jadi ketentuan hidup aku... Yang aku suka, sudah dipunyai orang.. Yang menyukai aku, hati ku tidak padanya... Yang aku suka, menyukai orang lain.. orang lain itu pula, menyukai aku... kenapa perlu situasi ni berlaku pada aku..? Aku penat.. aku tersepit... apa la dayaku buat selain menerima keadaan ni dengan penuh redha... sesungguhnya pertemuan, perpisahan tu itu, ada hikmahnya..

Cinta pernah membuat aku, bahagia, terlalu bahagia.. cinta juga mendewasakan aku, mematangkan aku.. cinta pernah membuat aku menangis, merana, terseksa... namun cinta juga, mengajar aku tentang erti pengorbanan... ini lah asam garam kehidupan seorang manusia..

Mengapa perlu ade pertemuan, jika pengakhirannya adalah kekecewaan, kesedihan... mengapa perlu ade pertemuan, jika di tengah-tengahnya, terdapat tembok besar yang menjadi penghalang... aku hanya mampu berserah, pasrah, redha dengan segala yang tersurat pada ku... aku penat... penat tuk memikirkan tentang hubungan.. penat tuk memulakan sesebuah perhubungan.... adakah aku ditakdirkan untuk keseorangan...? adakah cinta itu tidak lagi wujud dalam hidupku, setelah aku merasai segala kesusahan, kepayahan, keperitan sesebuah perpisahan..?? Sesungguhnya aku tidak mampu memberi jawapan tuk semua persoalan itu.....

Arghhh... kenapa perlu aku fikir tentang nya..??

1 comment:

  1. never take someone for granted,
    hold every person close to your heart,
    becauce you might wake up one day,
    and realize that you've a diamond,
    while you were to busy collecting stones...

    arjuna cinta..

    ReplyDelete